Home » Știință » Betonul fără ciment ar putea reduce emisiile de carbon din industria construcțiilor

Betonul fără ciment ar putea reduce emisiile de carbon din industria construcțiilor

Publicat: 06.08.2024

Betonul este unul dintre cele mai comune materiale de construcție, dar este departe de a fi cea mai ecologică opțiune. De aceea, oamenii de știință și inginerii au căutat alternative mai prietenoase cu mediul, și acum ar putea avea o soluție: betonul fără ciment.

Producția globală de ciment, o componentă fundamentală a betonului, este a treia cea mai mare sursă de emisii antropogene de carbon din lume. Cu toate acestea, în ultimii ani, au apărut diverse metode alternative pentru a crea beton mai ecologic. Unele dintre acestea includ utilizarea deșeurilor industriale și a zgurii de oțel pentru a reduce aditivii de CO2 din amestec, în timp ce altele au sugerat folosirea zațului de cafea pentru a crea un beton mai rezistent cu mai puțin nisip.

Însă acum o companie a dezvoltat o metodă pentru a crea betonul fără ciment, care poate fi utilizat în comercial.

Betonul fără ciment, soluția pentru reducerea emisiilor de carbon din construcții?

Acest beton are potențialul de a fi negativ din punct de vedere al carbonului și ar putea preveni emisia a aproximativ 1 tonă de carbon pentru fiecare tonă folosită. Dacă acest lucru este adevărat, liantul fără ciment va fi o alternativă semnificativă la cimentul Portland. Conform BGR, noul beton îndeplinește toate standardele industriei pentru betonul tradițional pe bază de ciment, ceea ce înseamnă că nu există compromisuri în ceea ce privește rezistența și durabilitatea, scrie IFL Science.

Deși încă este devreme, situația pare promițătoare. C-Crete Technologies, o companie de știința materialelor și deținătoare a brevetului pentru noul beton, a folosit aproximativ 140 de tone de beton nou turnat în proiecte de construcție.

Ar putea acest beton să schimbe impactul industriei asupra mediului?

În septembrie 2023, compania a primit aproape 1 milion de dolari, urmat rapid de încă 2 milioane de dolari, de la Departamentul de Energie al SUA pentru a-și dezvolta tehnologia. De asemenea, a primit diverse alte premii care o ajută să își extindă operațiunile.

Introducerea pe scară mai largă a betonului fără ciment în viitoarele proiecte de construcție are potențialul de a schimba drastic impactul industriei asupra mediului, iar deși C-Crete pare să fie în minoritate când vine vorba de experimentarea acestor noi opțiuni la această scară, este cert că vom vedea și alte companii alăturându-se trendului în anii următori.

Vă recomandăm să citiți și:

Inteligența Artificială poate crea hărți pe baza unui text

Test de cultură generală. Funcționează sau nu detectoarele de minciuni?

O nouă rețea neuronală ia decizii la fel ca un om

Revoluție în electronică: cercetătorii au anunțat o descoperire remarcabilă!

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Câți dintre români cred că sunt direct responsabili pentru strângerea deșeurilor din plastic?
Câți dintre români cred că sunt direct responsabili pentru strângerea deșeurilor din plastic?
Cercetătorii avertizează: Zeci de milioane de oameni vor muri din cauza bolilor bacteriene rezistente la antibiotice
Cercetătorii avertizează: Zeci de milioane de oameni vor muri din cauza bolilor bacteriene rezistente la antibiotice
Microplasticele au fost găsite în țesutul nazal uman, la baza creierului
Microplasticele au fost găsite în țesutul nazal uman, la baza creierului
Coreea de Nord continuă provocările! Mai multe rachete au fost lansate
Coreea de Nord continuă provocările! Mai multe rachete au fost lansate
Oamenii de știință, îngrijorați de inundațiile din Europa
Oamenii de știință, îngrijorați de inundațiile din Europa
Comoară de pe vremea vikingilor, găsită pe un versant din Norvegia după mai bine de 1.000 de ani
Comoară de pe vremea vikingilor, găsită pe un versant din Norvegia după mai bine de 1.000 de ani
Spionii de la Hollywood! Cary Grant, cel mai mare informator dintre vedete
Spionii de la Hollywood! Cary Grant, cel mai mare informator dintre vedete
ProMotor lansează episodul 53 din „Podcast cu Prioritate” cu invitatul special Sorin Pârcălab
ProMotor lansează episodul 53 din „Podcast cu Prioritate” cu invitatul special Sorin Pârcălab
Ce au descoperit cercetătorii în creierul oamenilor care suferă de depresie?
Ce au descoperit cercetătorii în creierul oamenilor care suferă de depresie?
Test de cultură generală. Cu ce viteză cad fulgii de zăpadă?
Test de cultură generală. Cu ce viteză cad fulgii de zăpadă?
Universul nu a început așa cum credem, susține un om de știință într-un nou studiu
Universul nu a început așa cum credem, susține un om de știință într-un nou studiu
Ce se întâmplă cu șoferii atunci când folosesc sisteme de automatizare parțială?
Ce se întâmplă cu șoferii atunci când folosesc sisteme de automatizare parțială?
Trupa Coldplay revine pe scenă în 2025! Cine are prioritate la bilete?
Trupa Coldplay revine pe scenă în 2025! Cine are prioritate la bilete?
Apple AirPods Pro 2 vor funcționa ca proteze auditive, fără să fie nevoie de prescripție medicală
Apple AirPods Pro 2 vor funcționa ca proteze auditive, fără să fie nevoie de prescripție medicală
Omul care a revoluţionat matematica. Cum a reuşit Leonhard Euler să schimbe ştiinţele exacte?
Omul care a revoluţionat matematica. Cum a reuşit Leonhard Euler să schimbe ştiinţele exacte?
Acord între SUA și Japonia pentru limitarea exporturilor de tehnologie către China
Acord între SUA și Japonia pentru limitarea exporturilor de tehnologie către China
O tânără din SUA a murit după ce i s-a refuzat un avort de urgență
O tânără din SUA a murit după ce i s-a refuzat un avort de urgență
Cel mai cunoscut operator feroviar din Franța introduce limită la bagaje
Cel mai cunoscut operator feroviar din Franța introduce limită la bagaje